Особливості вступної кампанії-2013
В Україні завершилася вступна кампанія 2013 року. Вже зараз можна говорити про перші її особливостях.
Багато абітурієнтів широко використовували можливість подачі документів відразу в кілька ВНЗ. На сьогоднішній день приблизно 354 000 абітурієнтів подали понад 1 млн заяв.
За інформацією приймальних комісій київських ВУЗів найбільше надійшло заяв від пільговиків. У результаті тим абітурієнтам, які пройшли Зовнішнє незалежне тестування (ЗНО), набравши близько 200 балів, все одно не вдалося зайняти верхні позиції в загальних рейтингах. Але зарахування до ВНЗ відбувається в кілька етапів. На кожному етапі студенти, які подали документи в декілька ВНЗ, вибирають один з них і подають оригінали документів. Відповідно, вони виключаються з рейтингу інших ВНЗ, а студенти, які не пройшли в першу «хвилю» піднімаються в рейтингу і отримують запрошення подати документи на другому або наступних етапах вступної кампанії.
Вже традиційно цього року абітурієнти активно використовували електронну систему подачі документів. Тому черг біля дверей, де працюють приймальні комісії, практично не було. Найбільше абітурієнтів у вищих навчальних закладах можна побачити в ранкові години - до 12 дня. Потім потік спадає.
Цього року немає такого ажіотажу, як три-чотири роки тому, коли чергу займали з ночі, а в 8 ранку можна було опинитися 800 -тим.
Під час цієї вступної кампанії найбільшою популярністю у майбутніх першокурсників користувалися такі вищі навчальні заклади, як: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний авіаційний університет, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут".
Що стосується спеціальностей , то серед молоді популярнім є лінгвістичний напрям. Найбільшою популярністю користуються "східні" мови - китайська, корейська, японська, турецька, перська і хінді. Багато абітурієнтів розглядають ці напрямки як дуже перспективні в плані подальшого працевлаштування та кар'єрного зростання.
Цікаво, що зросла популярність таких освітніх напрямів як туризм, фінанси, юриспруденція, політологія, реклама і зв'язки з громадськістю.